29 Ekim 2009 Perşembe

SANA BORÇLUYUZ
TA DERİNDEN



Sana borçluyuz ta derinden
Çünkü yurdumuzu sen kurtardın
Hasta, yorgun düşmüştük
Yaralarımızı iyice sardın

Yiğittin, inanç doluydun, yapıcıydın
Sanatkardın, denizler kadar engin
Kimsenin görmediğini görürdü
Sevgiyle bakan gözlerin

Dedin ki: Bu millet, bu büyük millet
Yüzyıllar boyu geri kalmış
Bu yurt, bu güzel yurt, bizim yurdumuz
Her yanından yaralar almış

Dedin ki: Bir güzel savaşmalı
Kurmak için yeniden
Bilgiyle, inançla, coşkunlukla
"Öğün, çalış, güven"

Sana borçluyuz ta derinden
Işığısın bu yurdun
Dilimizi, ulusallığımızı öğrettin bize
Çünkü cumhuriyetimizi sen kurdun

Hürriyeti sen yaydın içimize
Halkçıyız dedin halk içinden
İnançta hür yetiştirdin bizi
Borçluyuz sana ta derinden

Devrimlerle yüceltti, çok yüceltti
Bu milleti temiz ellerin
Sana borçluyuz ta derinden
En büyüğü Mustafa Kemallerin

Cahit Külebi
__________________

6 yorum:

  1. Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun,bir 86 yıl daha Cumhuriyet ile yönetilebilmek dileğiyle,sahip çıkalım....sevgiler

    YanıtlaSil
  2. yürekten katılıyorum canım:)

    YanıtlaSil
  3. Seragun önderliğinde düzenlenen Eskileri Yenileme Etkinliği Kasım/2009 evsahipliğini ben yapıyorum arkadaşlar.Çalışmalarınızı sayfalarınızda yayınlayınca bana yorum yada cbox yoluyla haber verin lütfen.Hemen gelir alırım.Etkinliğimize herkes davetlidir.Blogu olmayan misafirlerimde çalışmalarını sergilemek isterlerse bana mavis62@gmail.com'dan ulaşabilirler. Ayrıca http://mavis62.blogspot.com/ adresimdende bana ulaşabilirsiniz.
    Bana ulaşan arkadaşlarımın çalışmalarını hemen yayınlamaya başlıyacağım.

    YanıtlaSil
  4. canımm ne güzel bir şiir seçmişsin.
    Edicim bende yürekten katılıyoruım.

    YanıtlaSil
  5. nerelerdesiniz!:)))
    yazi isteriz, yazi isteriz:)))

    YanıtlaSil
  6. sevgili sena ilginize çok teşekkür ederim :))beni mutlu ettiniz.buralardayım :))) ama ailedeki bir sağlık problemi ve biricik kızımın yuvadan ucmasıyla biraz sersemlemiş gibiyim.üretemedim, üretemeyince de yazamadım.az biraz izin,yazarım yazarım yazarım...sevgiler size:))

    YanıtlaSil